Дійсно, типів та різновидів домкратів існує вдосталь. Умовно їх можна класифікувати на: ручні, гідравлічні, пневматичні. Кожен з цих типів, як правило, представлений моделями з різними величинами вантажопідйомності. Крім того, домкрати мають інші важливі технічні характеристики, на котрі слід звернути увагу:
Тим не менше, кожний з вищевказаних типів домкратів мають свої переваги та недоліки.
Наприклад, надійні ручні рейкові домкрати обмежені вантажопідйомністю 20 тон та мають велику власну вагу. Ручні гідравлічні домкрати мають більш високу планку по вантажопідйомності, але використовувати, зберігати та транспортувати їх потрібно лише у вертикальному положенні. Пневмо-домкрати мають невелику висоту підйому, потребують наявності компресору та ін.
Вибір на користь того чи іншого типу домкрату, на наш погляд, повинен залежати не від індивідуальних вподобань, а від задач, котрі стоять перед Вами та умов, при яких будуть експлуатуватись домкрати.
Зверніться до наших спеціалістів та розкажіть Вашу задачу чи проблему. Ми разом спробуємо її вирішити.
Домкрати рейкового типу широко використовують при проведенні ремонтних, монтажно-демонтажних, будівельних та інших робіт. Це дуже надійні та не вибагливі механізми. До переваг таких домкратів слід віднести низьке розміщення підйомної лапки, значний робочий хід та максимальна висота підйому, постійне зусилля без ривків на протязі всього робочого ходу. Ручні рейкові домкрати дозволяють проводити більш контрольоване підняття вантажу, більш точну зупинку на заданій висоті , а також плавне опускання вантажу в порівнянні з гідравлічними домкратами.
До недоліків слід віднести значну масу та габарити. Крім того, максимальна межа вантажопідйомності становить 20 тон.
В принципі це можливо, та дуже не зручно та небезпечно. В силу конструктивних особливостей рейкового домкрату, для його використання, легковий автомобіль повинен мати спеціальні канавки, в яких встановлюються лапа рейки, інакше використання домкрату може призвести до псування елементів кузову автомобіля. Рейкові домкрати рекомендуємо більше використовувати при обслуговуванні вантажних автомобілів, піднятті металоконструкцій, станків та іншого обладнання.
Пляшковим домкратом називають модифікацію ручного гідравлічного вертикального домкрату, представляє собою механізм з поршнем, по формі схожий на пляшку. Основні елементи: корпус, висувний поршень (плунжер) та робоча рідина. Корпус виконує дві функції: є направляючим циліндром для поршня та резервуаром для робочої рідини. В плунжер входить гвинт з підйомною п’ятою. Вивертаючи гвинт, можливо, по необхідності, збільшити максимальну висоту підняття. Зусилля від привідної ручки передається через ричав на нагнітальний насос. При русі верх, рідина з резервуару всмоктується в порожнину насосу, а при натисканні нагнітається в порожнину робочого циліндру, висуваючи плунжер. Зворотному перетіканню рідини запобігають клапани (всмоктуючий та нагнітальний). Для опускання вантажу необхідно відвернути запірну голку, при цьому рідина витісняється з порожнини насосу назад в резервуар.
Пляшкові домкрати представлені в діапазоні вантажопідйомності від 2 до 100 тон. Домкрати даного типу мають дуже широку сферу застосування. Пляшковий домкрат доволі вільно вміщується в багажні відділи вантажного автомобіля, що робить його доступним в застосуванні водіями-далекобійниками. Необхідно пам’ятати, що зберігати або транспортувати пляшковий домкрат слід у вертикальному положенні, інакше робоча рідина може просто розлитись.
Так. Використання гідравлічних домкратів при низьких температурах дозволяється. Робоча рідина домкрату – спеціальне гідравлічне масло не замерзає навіть в сильний мороз та забезпечує надійну роботу домкратів.
Так, можна. Але робота механізмів на пікових навантаженнях призводить до підвищеного зносу привідних деталей домкрату, що в кінцевому результаті може привести до передчасного виходу зі строю всього механізму. Крім того, навантаження на домкрат не повинне перевищувати вказану в паспорті домкрату вантажопідйомність.
При розрахунку та вибору не тільки домкратів, а і всього вантажопідйомного обладнання, рекомендується розглядати середній діапазон їх технічних характеристик, як найбільш оптимальний та ефективний режим експлуатації. Часте використання вантажопідйомних механізмів при екстремальних та критичних навантаженнях в верхніх межах їх паспортних характеристик не рекомендується. Тому, ми радимо вибирати домкрат вантажопідйомністю 15 або 20 тон.
Зверніть увагу на те, що при піднятті вантажів нижньою опорою (лапою) рейкового домкрату, вантажопідйомність складає 70 % від номінальної вантажопідйомності домкрату, вказаної в паспорті. Це є наслідком дії кутових навантажень та впливом згинаючого моменту в процесі роботи з домкратом.
Ні. Домкрати зберігають свої паспортні характеристики, в тому числі і максимальну висоту підняття при максимальному робочому навантаженні.
В гідравлічних домкратах використовується синтетичне гідравлічне масло ХХ класу в’язкості
Більш детально про клас в’язкості та марках гідравлічної рідини Ви зможете довідатись у наших менеджерів за телефонами: (098) 308-00-08, (050) 308-99-08.
Крім гальмівної рідини на форумах в Інтернеті «спеціалісти» також радять використовувати відпрацьоване моторне мастило, веретенку, соняшникову олію, травневий мед та інше. На наш погляд, фантазії на цю тему обумовлені банальною відсутністю правдивої інформації та низькою кваліфікацією продавців-консультантів. Насправді, придбати «правильне» мастило не складає ніяких труднощів на ближньому авто базарі. Телефонуйте нам – ми допоможемо.
Спочатку потрібно уважно вивчити паспорт/інструкцію виробника, щоб зрозуміти, за що відповідають ті або інші клапани чи заглушки, розміщені в нижній частині корпусу домкрата. Це зекономить Ваш час та додасть впевненості в процесі заміни рідини. В подальшому слід дотримуватись простих маніпуляцій:
Виробники радять міняти гідравлічне мастило не рідше одного-двох разів на рік. На наш погляд, періодичність заміни робочої рідини залежить від режиму експлуатації домкрату. В будь-якому випадку, Ви повинні самі відчути, що домкрат став працювати не так, як завжди. Це вірна ознака того, що настав час промити домкрат та замінити мастило.