Сайт виробничої компанії "СКІФ ІНВЕСТ"Сайт компанії "СКІФ ІНВЕСТ"
UA | RU | EN
Сайт компанії СКІФ ІНВЕСТ
UA | RU | EN
Час роботи:
Пн-Пт:
09:00 – 18:00
Сб, Нд: вихідний
Пн-Пт:
09:00–18:00
м.Київ
(095) 233-55-53
(095) 235-24-44
(067) 524-77-67
м.Одеса
(068) 144-29-44
(095) 477-55-55
Головний офіс
м. Кривий Ріг
(098) 308-00-08
(050) 308-99-08
міні АТС:
(096) 409-49-14
(050) 109-49-14
м.Кривий Ріг:
м.Київ:
м.Одеса:
(098) 308-00-08
(095) 235-24-44
(095) 477-55-55
telegram facebook youtube instagram

Такелаж

1. Що означає коефіцієнт запаса міцності 4:1 або 6:1?

Запас міцності означає відношення руйнівного навантаження такелажного елементу до робочого. Простими словами – скоба/гак/ланка/ланцюг вантажопідйомністю 1,0 тн. розірветься при навантаженні не менше 4,0 та 6,0 тон відповідно.

2. Для чого потрібні точки кріплення?

Основним призначенням точок кріплення є можливість проводити різні вантажопідйомні операції з вантажами/обладнанням, яке не має власних отворів для зціплення та строповки. Рим-болт та рим-ланки вкручуються у відповідний різьбовий отвір, а рим-гайки накручуються на наявні болтові з’єднання. Крім того, в нашому асортименті представлені зварні крюки.

3. Що означає слово «рим-»?

Точки кріплення часто називають «рим-болт», «рим-гайка», «рим-ланка». Сама назва «рим» виникла від нідерландського слова «ring» - кільце. Так європейські мореплавці називали металічне кільце, закріплене в обуху, в яке можна завести трос, ланцюг, гак, скобу та інше. Раніше рим-кріплення більше асоціювались з морською справою. Сьогодні вироби також активно використовуються в машинобудуванні, будівництві та вантажоперевезенні.

4. У чому відмінність канатів оцинкованих від нержавіючих, якщо вони мають одну структури або стандарт?

Принципових відмінностей не багато, але вони є. Під оцинкованими канатами (тросами) розуміють ті канати або троси, які виготовлені з високовуглецевої сталі, після чого покриті цинком. Цинкове покриття є по своїй суті захисним шаром, яке захищає канат від передчасної корозії. Як відомо, саме високий вміст вуглецю в стальних канатах змушує їх швидко ржавіти. Тому, канати, які використовується на відкритому повітрі, морському та річному транспорті покривають цинком, а канати вантажопідйомних машин покривають шаром консерваційного мастила. Тим не менше, яким би не був по своєму складу антикорозійний шар, він всього лише подовжує строк служби, який можна порівняти з періодом природного зносу самого канату.

Канати, виготовлені з нержавіючих марок сталі мають декілька інше призначення. Маючи менші розривні характеристики, є абсолютно нейтральними по своєму хімічному складу, такі канати використовують в харчовій промисловості, яхтингу, машино-та авіа будівництві. Крім того, оскільки такі канати є однорідними по своїй структурі, не мають чужорідного покриття, стійкі до корозії та довго зберігають привабливий початковий вид, їх використовують в якості інженерних або естетичних елементів будівництва, дизайну, архітектури.

Канати (троси) виготовлені з нержавіючої сталі дорожче своїх стальних аналогів, покритих цинком приблизно в 2,5 рази.

5. Чому Ваш гак-вертлюг типу SL-040 дорожче аналогічного вертлюга типу А322?

Все просто. Гаки-вертлюги SL-040, котрі є в нашому асортименті, мають декілька іншу конструкцію. В нашому випадку, гак зажатий в обоймі гайкою, і по суті є розбірним. Гаки типу А322 мають нерозбірну конструкцію і такої особливості на мають. На практиці це означає, що такий гак заклинить через декілька днів, а виправити таку ситуацію Ви ніяк не зможете. Гак-вертлюг SL-040, який ми пропонуємо, може отримувати регулярну порцію мастила в «господарчих руках» та довго радувати Вас своєю роботою.

6. Чому одинакові на вид такелажні скоби мають суттєву різницю в ціні?

Поясняємо. Суттєва різниця в ціні поясняється різним запасом міцності. Дві скоби одного типу та вантажопідйомності, але з різним запасом міцності відрізнити практично неможливо. Більш дорожчі скоби мають запас міцності 6:1, а дешевші 4:1, так звані «монтажні скоби» мають запас 3:1. Нажаль, не всі виробники наносять подібну інформацію на отвори скоби. Гарантійний спосіб не бути обдуреним, придбати скоби з маркуванням в компаніях, які дорожать своєю репутацією. Наприклад, у нас! Також, відповідально заявляємо, що колір болта або гвинта скоби, ніякого сенсу не має.

7. «Болт-гайка» або «гвинт»? Який тип скоби вибрати?

В конструкції скоби, під «болтом-гайкою» та «гвинтом» розуміється тип кріплення запірного пальця.

Болтове з’єднання вважається більш надійним за рахунок наявності шплінта, який фіксує гайку. Таке з’єднання слід вибирати у випадку стаціонарного монтажу скоби на постійне місце кріплення.

Гвинтове з’єднання скоби є найбільш мобільним. Скоби такого типу швидше встановлюються та знімаються, але ризик безпеки вище і залежить від людського фактору. Гвинтові скоби, як правило, використовують при частих та повторюваних операціях з’єднання такелажних елементів між собою.

8. Яка форма скоби краща – пряма чи омегоподібна?

К До умовних переваг прямої скоби можна віднести компактність в розмірах та меншу ціну. Омегоподібна скоба має більш корисний внутрішній об’єм, що в більшості випадках є важливим моментом при стикуванні її зі стропом або іншим такелажним елементом.

9. Як правильно підібрати такелажну скобу по діаметру?

В першу чергу, скобу потрібно підбирати по вантажопідйомності виробу за формулою:

Маса вантажу / кіл-сть точок кріплення = в/п однієї скоби

Таким чином, Ви отримуєте мінімальний поріг вантажопідйомності скоби, яку можна встановити в отвори Вашого вантажу. Дальше слід зіставити геометричні розміри отворів з діаметром запірного кільця скоби. Нічого страшного не трапиться, якщо діаметр кільця вибраної Вами скоби буде значно менше наявного отвору. Установка такої скоби буде виглядати не зовсім естетично, але в цілому безпечно. В такому випадку, ми радимо все-таки зупинити свій вибір на скобі більшої вантажопідйомності та по можливості максимально зістикувати діаметри отвору та пальця скоби. Гіршою ситуацією може бути випадок, коли підібрана по вантажопідйомності скоба, діаметром свого запірного пальця не підходить до отворів Вашого вантажу. Виходом з такої ситуації може бути проточка отворів, зварювання інших точок кріплення (наприклад зварювальних ланок та гаків) або застосування іншого способу строповки Вашого вантажу.

Також варто сказати, що такелажні скоби можуть встановлюватись в отвори будь-якою стороною. Установка скоби, як запірним пальцем, так і власним тілом вважається коректним. Проте, розглядати діаметр прутка скоби як важний параметр ми не рекомендуємо. Головний розмір скоби – діаметр запірного пальця. З геометричними розмірами скоб Ви маєте нагоду ознайомитись на сторінці Скоби такелажні нашого сайту.

10. Що таке скоба типу СА? Чи зможу я її у Вас придбати?

Під скобою типу СА розуміється скоба, вироблена відповідно застарілому вітчизняному ГОСТ. В наш час, при наявності більш легких та компактних європейських аналогів, виробництво скоб типу СА втратило раціональний зміст. Тому, у компанії «СКІФ ІНВЕСТ» Ви маєте змогу придбати скобу типу G210 (пряма, гвинт), яка відповідає сучасному стандарту ДСТУ EN 13889:2014 та є ближнім аналогом скоб типу СА. Попередньо, ми з Вами повинні зіставити важливі геометричні розміри, оскільки вони можуть суттєво відрізнятись.

Простіше за все підійти до даного питання – це доручити підбір скоби спеціалістами нашої компанії. Для цього, ми задамо Вам декілька уточнюючих питань та попросимо вислати фото Вашого вантажу. Телефонуйте нашим менеджерам за телефонами: (098) 308-00-08, (050) 308-99-08.

11. Яке максимальне навантаження у такелажних скоб?

Компанія «СКІФ ІНВЕСТ» має можливість поставляти такелажні скоби максимальної в/п до 120 тн.

12. чому відмінність між вантажними та монтажними талрепами?

Монтажні талрепи виробляються з рядової сталі и застосовуються в натяжних конструкціях у вигляді розтяжок та підвісів. Вантажні талрепи призначені для використання в вантажопідйомних та високонавантажених системах. Такі талрепи виробляються з надміцних легованих сталей, мають великий запас міцності та кращу якість різьби. Крім того, наша компанія реалізує вантажопідйомні талрепи, укомплектовані контр-гайками.

13. Як правильно підібрати талреп?

Для більш-менш складних підвісних та розпірних конструкцій, вибір талрепу краще довірити проектній організації, яка виконає розрахунок та визначить схему кріплення Вашого вантажу, виходячи з його маси, кутових навантажень, впливу погодних факторів та інше. В проекті повинно бути вказано розривне або робоче зусилля кожної розтяжки, на основі якого Ви зможете підібрати талреп, кріпильний канат або ланцюг, виходячи з їхніх відповідних робочих характеристик.

У випадку, якщо Ви збираєтесь використовувати талрепи в простих конструкціях або в побуті та хочете самостійно підібрати талреп, Вам також слід зіставити робоче навантаження талрепу з масою вантажу. Крім того, підібрати талреп можна виходячи із розривних характеристик інших елементів кріплення (канату або ланцюга), які беруть участь в кріпильній системі.

14. Чому в талрепах існують різні виконання кінцевих елементів?

Дійсно, варіативність кінцевих елементів талрепів представлена широко. Кожне виконання має властивості та застосовується для вирішення задач конкретного типу. У вантажопідйомних талрепах найбільш розповсюдженим виконанням є: «вилка-вилка». Таке з’єднання вважається найбільш надійним та легким для стикування з привареними корабельними отворами, ланцюговими кінцевими елементами класу G80/100, петлями канатних розтяжок та інших.

В монтажних талрепах найбільш розповсюдженим виконанням є: «гак-гак» та «гак-ланка». До ланки, як правило, кріпиться петля канату, що забезпечує постійну цільність конструкції. Гак є універсальним елементом зачеплення за отвори, петлі та інше.

В кожному разі, не залежно від типу кінцевих елементів, зміст роботи талрепу залишається незмінним.

15. Що означає маркування в талрепах, наприклад, 1/2" х 6"?

Перша цифра (1/2") означає розмір різьби в дюймах, а друга цифра (6") – внутрішню довжину корпуса талрепа в дюймах. Відповідно при використанні талрепів з однаковим розміром різьби, можна вибрати різні по довжині талрепи. Робочі і розривні характеристики у таких талрепів будуть однакові.

16. В яких випадках використаються гамбурзькі талрепи? Які їхні переваги?

Талрепи типу «Гамбургер» є напевно найменш дорогим варіантом для закріплення вантажів в контейнерах при перевезенні морським, залізничним та автомобільним транспортом. Конструкція талрепа досить примітивна, оцинковане покриття відсутнє. Якщо у Замовника стоїть завдання закріпити і відправити вантаж в одну сторону – гамбурзькі талрепи найкращий варіант. Фінансові витрати на втрату елементів кріплення будуть не такі помітні.

17. Який запас міцності мають «гамбурзькі стяжки». Чи можна використовувати талреп типу «гамбургер» для підняття вантажу?

в ході проведених досліджень компанією СКІФ ІНВЕСТ було виявлено, що гамбурзькі талрепи мають запас міцності до повного руйнування 4:1. При цьому, при навантаженні трохи більше 2,5: 1 відбувається плавна деформація провушин талрепу. Тим не менше, оскільки конструкція талрепу є зварною, що збільшує ризики обриву провушини, ми не рекомендуємо використовувати даний талреп для підняття вантажів. І, взагалі, хочемо всім нагадати, що основне призначення всіх типів стяжок і талрепів все таки є кріплення вантажу, а не їх вертикальний підйом!

18. Чому звичайна господарська стяжка (талреп) М16 конструкції «кільце – кільце» має кращі робочі характеристики у порівнянні зі аналогічною стяжкою М16 конструкції «гачок – гачок» чи «гачок – кільце». ?

Талрепи конструкції «кільце-кільце» дійсно мають більшу робочу/розривну загрузку у порівнянні з талрепами інших видів. Все просто. Геометрична конструкція кільця дещо сильніша, ніж конструкція гачка. Ми би із задоволенням розповіли про талрепи з «вилочним з’єднанням», але нас за це не питали...

19. Як правильно підібрати затискач під діаметр канату?

Позначення або номер затискача, як правило, відповідають діаметру канату, який повинен бути затиснений. У випадку, якщо діаметру Вашого канату немає прямої відповідності в лінійці затискачів, слід придбати ближній більший номер затискача, оскільки більшим затискачем закріпити менший канат можливо, а навпаки - практично неможливо. Прийнято рахувати, що якщо діаметр канату на 1,0 мм та більше перевищує маркування затискача, слід працювати з затискачем на розмір більше. Наприклад, для канату діаметром 13,5 мм підійде затискач #13, а для кріплення канатів діаметром 14,0 мм або 15,0 мм потрібно використовувати затискач #16.

20. Скільки затискачів потрібно для надійного кріплення канатів?

Для формування канатних петель в відповідальних та високонавантажених конструкціях та розтяжках використовують не менше трьох затискачів. Порядок їх встановлення Ви зможете знайти на сторінці Затискачі для канатів і тросів нашого сайту. В мало навантажених підвісах, а також в декоративних конструкціях достатньо використовувати два затискачі. А у випадку, якщо у Вас канат діаметром не більше 10,0 мм – можна використовувати затискач типу Duplex.

21. У чому різниця між затискачем DIN741 та HDG G450?

Затискачі, відповідно стандарту DIN741 є самим універсальним типом затискачів. Їх використовують в більшості натяжних конструкцій, підвісі, розтяжок і т.д. Такий тип затискачів має невисоку вартість та по праву вважається найбільш популярним. Проте, при формуванні канатних петель, задіяних в вантажопідйомних системах, а також в відповідальних конструкціях, які находяться під впливом великих динамічних навантаженнях, використовують вже інший тип затискачів HDG G450. Такі затискачі мають більш вдосконалену конструкцію колодки, вони суттєво масивніше, надійні та здатні дійсно витримувати великі навантаження.


fb