Сайт виробничої компанії "СКІФ ІНВЕСТ"Сайт компанії "СКІФ ІНВЕСТ"
UA | RU | EN
Сайт компанії СКІФ ІНВЕСТ
UA | RU | EN
Час роботи:
Пн-Пт:
09:00 – 18:00
Сб, Нд: вихідний
Пн-Пт:
09:00–18:00
м.Київ
(095) 233-55-53
(095) 235-24-44
(067) 524-77-67
м.Одеса
(068) 144-29-44
(095) 477-55-55
Головний офіс
м. Кривий Ріг
(098) 308-00-08
(050) 308-99-08
міні АТС:
(096) 409-49-14
(050) 109-49-14
м.Кривий Ріг:
м.Київ:
м.Одеса:
(098) 308-00-08
(095) 235-24-44
(095) 477-55-55
telegram facebook youtube instagram

Стропи текстильні (стрічкові та круглопрядні)

Згідно міжнародних стандартів ЕN 1492-1 і ЕN 1492-2 для виробництва текстильних стропів повинні використовуватися матеріали з хімічних волокон поліаміду, поліестеру, поліпропілену. Оскільки кожен з вищевказаних матеріалів має свої особисті властивості, виробник зобов'язаний вказувати на бірці стропа інформацію про те, з якого матеріалу він виготовлений. Прийнято вважати, що для виробництва вантажопідйомних стропів загального призначення більш приємний матеріал - саме поліестер. Міжнародне маркування поліестеру - PES або PET. Саме з цього матеріалу виготовляються 98% всіх вантажопідйомних стропів в світі, в тому числі й компанією «СКІФ ІНВЕСТ».

Згідно профільним міжнародним стандартам ЕN 1492-1 та  ЕN 1492-2 прийняті єдині стандарти кольорового маркування всіх стропів, які виготовлені з синтетичних матеріалів. Залежно від своєї вантажопідйомності, кожен строп має свій колір, за яким його в подальшому можна буде ідентифікувати. Так, найпростіший петльовий або кільцевий строп вантажопідйомністю 1,0 тн. - повинен бути фіолетовим, г / п 2,0 тн. - зеленим, г / п 3,0 тн. - жовтим і так далі. Стропи вантажопідйомністю 10,0 тн. та вище - завжди помаранчеві і ніяк інакше!

Все вищесказане відноситься до стрічкових й круглопрядних стропів та стосується тільки найпростіших петльових й кільцевих їх конструкцій. Про те, яких кольорів і вантажопідйомності повинні бути текстильні багатовіткових стропи (павуки) Ви зможете дізнатися за посиланням: https://www.takelag.com.ua/stroplentam.php

Увага! Якщо Вам продали синтетичні стропи якихось інших кольорів або вантажопідйомностей, відмінних від табличних даних, зазначених на нашому сайті - вас обдурили. Сміливо повертайте таку продукцію назад!

Почнемо з того, що синтетичних вантажопідйомних стропів буває всього два види (стрічкові та круглопрядні). При виробництві стрічкових стропів використовують готову стрічку, яку зшивають на швачних машинах за певним алгоритмом. Круглопрядні ж стропи виготовляються на спеціальному верстаті. Такий строп являє собою намотаний джгут з певної кількості витків високоміцних поліестерових пасів, покладених в захисний, замкнутий в кільце, рукав-оболонку. По суті, технологія виробництва круглопрядних стропів є еволюційним розвитком виробництва текстильних стропів.

Текстильні круглопрядні стропи застосовуються в тих же випадках, що й звичайні стрічкові стропи. Круглопрядні стропами працюють з делікатними вантажами. Це поліровані деталі, пофарбовані конструкції, яхти та багато іншого. Напевно, саме основна перевага круглопрядних стропів, на відміну від стрічкових, є більш широкий діапазон максимальних вантажопідйомностей. Якщо вантажопідйомність стрічкових стропів обмежується 25,0 тоннами, то круглопрядні стропи можуть бути виготовлені екстремально великих вантажопідйомностей (40, 50, 60, 80, 100 тонн і більше). Це істотно розширює сферу їх застосування, й часом є єдино можливим варіантом підняття літаків, турбін та інших дорогих й великовагових вантажів. Більш докладно про круглопрядні стропи TAKELAG можна ознайомитись тут.

Так як стропи є синтетичними та виготовлені з волокон поліестеру - вони піддаються невеликому розтягуванню. Питання: наскільки сильно? Розтягування можна вважати мінімальним, так як при робочому навантаженні на строп, його подовження не перевищить 3-4%, що є абсолютно безпечним процесом та візуально не помітно. У випадку руйнівного навантаження стропу, він розтягнеться на 12-15% та порветься. Це стосується як стрічкових, так і круглопрядних стропів.

Виробники на ткацьких верстатах можуть виготовляти вантажопідйомні стрічки різних ширин та розривних навантажень. Відповідно, в світі відрізняють стрічкові стропи з запасами міцності 5:1, 6:1, 7:1, 8:1. Насправді, запас міцності означає відношення розривного навантаження стропа до його робочого. Тобто строп вантажопідйомністю 3,0 тони повинен розірватися при критичному навантаженні не меньш як 21,0 тн.

В Україні законодавчо на підставі ДСТУ ЕN 1492-1 та ДСТУ ЕN 1492-2 дозволено виготовляти й експлуатувати стропи на синтетичній основі з запасом міцності не нижче 7:1. Цей показник міцності також відноситься й до круглопрядних стропів. Однак, з огляду на технологію виробництва круглопрядних стропів, компанія «СКІФ ІНВЕСТ» може укласти в строп будь-яку іншу кількість синтетичних волокон, тим самим зробити строп з запасом міцності 8:1 або навіть 11:1 і т.д.

Адже, звертаємо Вашу увагу на те, що в Україні деякі недобросовісні виробники в гонитві за конкурентною ціною застосовують для виготовлення стропів матеріали, які не відповідають зазначеним нормам безпеки. Візуально визначити реальну якість стропа практично неможливо - для цього буде потрібно проведення випробувань на спеціальному стенді. Користуючись складністю повірочних процедур, в Інтернеті можна купити стропи «гаражного виробництва» з запасом міцності 3: 1 або 4: 1.

Будьте уважні, довіряйте тільки професійним виробникам!

З огляду на особливості технології виробництва круглопрядних стропів, ми виготовляємо стропи в діапазоні довжин: 0,4 - 25,0 м з точністю до 5 см. При необхідності виготовлення стропів більшої довжини, наприклад L = 30 метрів, ми пропонуємо конструкцію стропа у вигляді послідовних кілець або «ланцюжка», тобто 2х15м або 3х10м.

У своїй історії компанія «СКІФ ІНВЕСТ» виконувала реальне замовлення і мала досвід виробництва круглосталкових стропів, вантажопідйомністю 100 тонн. Впевнені, що нам під силу виготовити строп і декілька більшої вантажопідйомності. Замовляйте!

В першу чергу, ми акцентуємо Вашу увагу на дотримання загальних правил безпеки при проведенні вантажопідйомних робіт, які в більшості своїй стосуються й роботи зі стропами з синтетичних матеріалів. Проте, не дивлячись на масу переваг текстильних / синтетичних стропів, дійсно, їх експлуатація вимагає більшої уваги та дисциплінованого підходу.

  • Стропи категорично не можна використовувати на гарячих виробництвах. Поблизу джерел високих температур стропи можуть розплавитися. В рівній мірі це стосується й проведення поблизу зварювальних робіт. Бризки окалини можуть серйозно пошкодити строп;
  • Текстильними стропами не можна стропити або обв'язувати вантаж з гострими крайками. Під навантаженням строп може бути елементарно перерізаний. Стропування текстильними стропами бажано проводити за округлі частини вантажу або за допомогою такелажних скоб, встановлених в штатні вушка машин та механізмів;
  • Також, нагадуємо, що будь-які стропи не можна перевантажувати;
  • При роботі з будь-якими стропами необхідно дотримуватися схем та правил стропування. Знати знижуючі/підвищуючі коефіцієнти вантажопідйомності стропів при різних способах стропування вантажу;
  • Оглядати стропи перед початком роботи задля виявлення пошкоджень, які виключають їх подальшу експлуатацію.

ТОВ «СКІФ ІНВЕСТ» пропонує різні варіанти захисту Вашого синтетичного стропа від порізів та передчасного зносу. Це можуть бути гумові накладки, пластикові кутові протектори, ПВХ-чохли. Ми також індивідуально виробляємо знімні захисні текстильні накладки з тієї ж вантажопідйомної стрічки більшого розміру, ніж ширина самого стропа. Заявіть нашому менеджеру свою зацікавленість в придбанні захисних аксесуарів, і він Вас проконсультує з даного питання.

Проте, звертаємо увагу і висловлюємо надію на Ваше розуміння того, що стропи є всеж-таки витратним матеріалом, тож вічними вони бути не можуть.

Згідно з вимогами правил безпеки стропальники повинні проводити огляд строп перед їх використанням. При постійній експлуатації, вибракування строп повинно проводитись регулярно, а отримані результати огляду повинні заноситися до відповідного журналу. Персонал ІТП, що відповідає за утримання вантажопідіймальних механізмів в робочому / справному стані, повинні проводити огляд вантажопідіймальних строп кожні 10 днів. Коли стропи використовуються рідко, огляд проводиться безпосередньо перед їх експлуатацією. При огляді стропів необхідно звертати увагу на стан стрічок, такелажних елементів, замикаючих пристроїв і т.д ..

При наявності будь-якого із зазначених нижче дефектів, текстильні стрічкові стропи, виготовлені згідно норм ДСТУ EN 1492-1 повинні бути негайно вилучені з експлуатації або замінені, тому що їх подальша експлуатація небезпечна:

  • На стропі обірвана / відсутня бірка з технічною інформацією;
  • На бірці не читаються відомості або інформація про стропі;
  • Наявність вузлів на несучому тілі стропа;
  • Наявність поперечних порізів або розривів стрічки;
  • Наявність поздовжніх порізів або розривів стрічки, сумарна довжина яких перевищує 10% від всієї довжини стрічки стропа;
  • Наявність поодиноких поздовжніх розривів / порізів довжиною понад 50 мм;
  • Наявність місцевих розшарувань стрічок стропа сумарною довжиною понад 500 мм на одному крайньому або двох і більше внутрішніх швах (при розриві трьох і більше рядків шва);
  • Наявність місцевих розшарувань стрічок стропа в місцях закладення країв стрічки на довжині понад 200 мм на одному крайньому або двох і більше внутрішніх швах (при розриві трьох і більше рядків шва);
  • Наявність відшарування краю стрічки або зшивання стрічок у петлі на довжину понад 10% від довжини закладення (зшивання) решт стрічок;
  • Наявність поверхневих обривів ниток загальною довжиною понад 10% від ширини стрічки, викликані механічним впливом (тертям) об гострі кромки вантажу;
  • Наявність ушкоджень стрічок від впливу хімічних речовин у вигляді кислот, лугів, розчинників, нафтопродуктів і т.д. загальною довжиною понад 10% від ширини і / або довжини стропа;
  • Наявність поодиноких пошкоджень хімічними речовинами довжиною понад 50 мм;
  • Наявність випинання ниток з стрічки стропа на відстані більше 10% ширини стрічки;
  • Наявність наскрізних отворів діаметром більше 10% ширини стрічки від дії гострих предметів;
  • Наявність затятих наскрізних отворів діаметром більше 10% ширини стрічки стропа від впливу бризок розплавленого металу або наявність більше трьох отворів при відстані між ними менше 10% ширини стрічки незалежно від діаметра отворів;
  • Наявність забруднень стрічок нафтопродуктами, смолами, фарбами, цементом, грунтом і т.д. більше 50% від довжини стропа;
  • Наявність розшарувань структурних ниток стрічок стропа.

На вантажно-розвантажувальних елементах текстильного стропа (ланки, гаки, підвіски) неприпустимі:

  • Тріщини будь-яких розмірів, розшарування, надриви й волосовини;
  • Знос поверхні. Наявність вм'ятин, які привели до зменшення площі поперечного перерізу транспортного елемента на 10% і більше;
  • Деформації, які привели до зміни розмірів елемента стропа більш ніж на 3%;
  • Пошкодження кріплень такелажних елементів або їх різьбових з'єднань;

Увага! Ремонт текстильного стрічкового стропа неможливий і строго заборонений.

Згідно з вимогами правил безпеки стропальники повинні проводити огляд круглопрядніх стропів перед їх використанням. При постійній експлуатації, вибракування строп повинно проводитися регулярно, а отримані результати огляду повинні заноситися у відповідний журнал. Персонал ІТП, що відповідає за утримання вантажопідіймальних механізмів в робочому стані, повинні проводити огляд вантажопідіймальних строп кожні 10 днів. Коли стропи використовуються не постійно, огляд проводиться безпосередньо перед його експлуатацією. При огляді стропів необхідно звертати увагу на стан стрічок, такелажних елементів, замикаючих пристроїв і т.д. .

При наявності будь-якого із зазначених нижче дефектів, текстильні круглопрядні стропи, виготовлені згідно норм ДСТУ-EN 1492-2 повинні бути негайно вилучені з експлуатації або замінені, тому що їх подальша експлуатація небезпечна:

  • На стропі обірвана / відсутня бірка з технічною інформацією;
  • На бірці не читається відомості / інформація про строп;
  • Наявність вузлів на несучому тілі стропа;
  • Наявність поперечних порізів або розривів чохла стропа;
  • Наявність поздовжніх порізів або розривів чохла, сумарна довжина яких перевищує 10% від всієї довжини стропа;
  • Наявність поодиноких поздовжених розривів / порізів довжиною понад 50 мм;
  • Наявність ушкоджень волокон у вигляді обриву однієї й більше пасів;
  • Наявність ушкоджень тіла стропа від впливу хімічних речовин у вигляді кислот, лугів, розчинників, нафтопродуктів і т.д. загальною довжиною понад 10% від ширини або довжини стропа;
  • Наявність поодиноких пошкоджень хімічними речовинами довжиною понад 50 мм;
  • Наявність випинання волокон з тіла круглопрядного стропу;
  • Наявність наскрізних отворів діаметром більше 10% ширини стропа від дії гострих предметів;
  • Наявність затятих наскрізних отворів;
  • Наявність забруднень нафтопродуктами, смолами, фарбами, цементом, грунтом і т.д. більше 50% від довжини стропа;

На вантажно-розвантажувальних елементах круглопрядного стропа (ланки, гаки, підвіски) неприпустимі:

  • Тріщини будь-яких розмірів, розшарування, надриви й волосовини;
  • Знос поверхні. Наявність вм'ятин, які привели до зменшення площі поперечного перерізу елемента стропа на 10% і більше;
  • Деформації, які привели до зміни розмірів елемента стропа більш ніж на 3%;
  • Пошкодження кріплень такелажних елементів або їх різьбових з'єднань;

Увага! Ремонт круглопрядного стропу неможливий й строго заборонений.

Згідно міжнародних стандартів EN 1492-1 та EN 1492-2 в кожен текстильний строп, будь то стрічковий або круглопрядний, в одну з його петель повинна бути вшита ПВХ - бирка з технічною інформацією. На бірці повинна бути вказана наступна інформація:

  • тип (конструкція) стропа;
  • його вантажопідйомність;
  • дати виробництва та випробувань;
  • виробник або його торговий знак;
  • порядковий номер за системою обліку виробника;
  • стандарт відповідності.

Також, бірка може містити додаткову й не обов'язкову інформацію:

  • довжину стропа;
  • ескізи способів стропування зі знижувальними / підвищенинми коефіцієнтами;
  • матеріал, з якого виготовлений строп і т.д.

Акцентуємо Вашу увагу на те, що відповідно до стандартів EN, колір бирки стропа також регламентований. Кожному синтетичному матеріалу (поліпропілену, поліестеру, поліаміду) з якого дозволено виготовляти стропи, повинен відповідає свій колір бірки. У нашому випадку, ми виготовляємо стропи з поліестерової стрічки, тому вшиваємо бірку відповідного синього (blue) кольору. Компанія «СКІФ ІНВЕСТ», напевно, єдине підприємство в Україні, яке неухильно дотримується цієї вимоги.

Вантажопідйомність текстильних (стрічкових та круглопрядних) стропів можна визначити декількома способами:

  • За кольором вантажопідйомної стрічки, з якої вони пошиті (більш докладно ми про це розповідали в питанні №2 цього розділу);
  • За кількістю чорних смуг на стрічці, з якої вони пошиті (1 чорна смуга = 1 тонна);
  • За інформацією на бірці стропа, яка вшита в одну з петель стропа;
  • По маркуванню вантажопідйомності на тілі самого стропу, яку компанія «СКІФ ІНВЕСТ», додатково наносить за допомогою спеціальної друкарської машини. До слова скажемо, що саме це додаткове маркування візуально відрізняє стропи TM TAKELAG, від інших виробників. Таке маркування ми наносимо єдині на ринку та робимо це безкоштовно;
  • По ширині стрічки, в тому разі якщо перед Вами досить зношений строп, який давно втратив перераховані вище ознаки ідентифікації.

Так, звичайно змінюється. Проводити вантажопідйомні роботи повинен досвідчений стропальник, який зобов'язаний знати й враховувати знижуючі / підвищуючі коефіцієнти зміни вантажопідйомності стропів залежно від методів стропування. Наприклад, при строповці вантажу "в обхват" або "в люльку", вантажопідйомність стропа збільшується вдвічі, а при строповці "на удавку" зменшується на 20%. Більш наочно про залежність вантажопідйомності строп від способів стропування, Ви можете ознайомитися в кінці сторінки Стропи текстильні одногілковий нашого сайту.

Ваші сумніви нам зрозумілі. Дійсно, дивлячись на текстильний строп, деколи складно повірити, що синтетична стрічка або волокно можуть витримувати суттєві навантаження. Однак, хочемо запевнити Вас в тому, що стропи на синтетичній основі набагато ефективніше свого прямого конкурента - канатних стропів. Переваги текстильних стропів очевидні:

  • стропи мають малу власну вагу;
  • ці стропи компактні, легко складаються;
  • синтетичні стропи стійки до геометричних деформацій, не мають пружинних властивостей;
  • стропи стійкі до більшості хімічних речовин, не іржавіють і не гниють;
  • ці стропи більш небезпечні на відміну від канатних строп, оскільки не мають випираючих гострих кінців канатних дротів;
  • стропи мають найбільший коефіцієнт запасу міцності 7: 1 в порівнянні з іншими видами стропів.

Саме завдяки вищеописаним властивостям, стропи з синтетичних материалів є найбільш затребуваним видом строп у всьому світі ось уже декілька десятиліть.

Немає жодних проблем. Спочатку виготовлений кільцевой круглопрядний строп, перетворюється в петльову конструкцію шляхом об'єднання центральній частині стропа в єдиний стандартний чохол трохи більшого розміру. Для стропів великих вантажопідйомностей, ми виготовляємо індивідуальні чохли - оболонки.

Безумовно на це питання відповісти складно. Як було зазначено в питанні №3 цього розділу, в деяких випадках, круглопрядні стропи можуть виявитися єдино можливим варіантом підйому деяких специфічних вантажів великих мас. А наприклад, відправити суттєву партію продукції на експорт, попередньо пов'язавши її стропами - краще зупинити свій вибір на стропах стрічкових. У стандартних же ситуаціях і при звичайних умовах можна працювати обома видами текстильних строп рівноцінно. У підсумку, ми вважаємо, що вибір стропів повинен залежати від індивідуального характеру і особливих умов вантажопідйомних робіт.


fb