Сайт виробничої компанії "СКІФ ІНВЕСТ"Сайт компанії "СКІФ ІНВЕСТ"
UA | RU | EN
Сайт компанії СКІФ ІНВЕСТ
UA | RU | EN
Час роботи:
Пн-Пт:
09:00 – 18:00
Сб, Нд: вихідний
Пн-Пт:
09:00–18:00
м.Київ
(095) 233-55-53
(095) 235-24-44
(067) 524-77-67
м.Одеса
(068) 144-29-44
(095) 477-55-55
Головний офіс
м. Кривий Ріг
(098) 308-00-08
(050) 308-99-08
міні АТС:
(096) 409-49-14
(050) 109-49-14
м.Кривий Ріг:
м.Київ:
м.Одеса:
(098) 308-00-08
(095) 235-24-44
(095) 477-55-55
telegram facebook youtube instagram

Ланцюгові стропи

1. Що таке клас міцності ланцюга?

Для відповіді на це питання, хочемо відразу розділити все круглозвенні ланцюги на дві фундаментальні групи: ланцюги, вироблені за світовими стандартами, і ланцюги вітчизняного виробництва, виготовлені за старими ГОСТами. Такий поділ обумовлено істотною різницею ідей і підходів до виробництва і призначенням ланцюгів, що, напевно, і не дивно.

Вітчизняна промисловість виробляє круглозвенні ланцюги з історичною «назвою -« якірні », які використовуються в металургії, гірничій справі, а також за прямим призначенням - для суднових якірних лебідок. Такі ланцюги бувають трьох класів міцності - нормальной, повышенной и высокой. Для стропів дозволено застосовувати якірні ланцюги третього, найвищого класу міцності. Величезним мінусом таких ланцюгів є відсутність належного асортименту приєднувальних такелажних комплектуючих, а також велика власна вага.

Все круглозвенні ланцюги імпортного виробництва, виготовлені відповідно до EN 818-1, 818-2, 818-3 і т.д. мають більш вузьке призначення. Так, ланцюги класів G30 та G43 використовуються в судновому такелажі, G70 – для кріплення вантажів на транспорті, G80 та G100 – - для підйомів вантажу. Всі види вказаних ланцюгів мають різні властивості і відрізняються вагою, марками сталей, робочими навантаженнями, точністю калібрування і т.д. Великим плюсом використання ланцюгів класу G80 є наявність величезного спектру всіляких приєднувальних елементів (ланок, гаків, скоб) такого ж класу міцності. Всі разом, по суті, є своєрідним конструктором, що дає найширші можливості для виготовлення різних видів ланцюгових строп. Саме на матеріалах класу G80 компанія «СКІФ ІНВЕСТ» будує свою виробничу діяльність.

2. Який ланцюг використовується Вами для виготовлення ланцюгових строп?

Для виробництва ланцюгових стропів компанія «СКІФ ІНВЕСТ» використовує два види ланцюгів:

  • вантажопідйомний зварений ланцюг класу G80, відповідний загальносвітовому стандарту EN 818-2-2001;
  • полегшений легований ланцюг згідно стандартів ASTM A973 | A973V-01 і EN 818-2 для ланцюгових строп класу G100.

З метою істотного підвищення антикорозійних властивостей, ланцюги класу G80 проходять процес «воронения», тобто поверхневу термообробку в гарячому мастилі. Наслідками цього процесу є специфічний чорний колір ланцюга, залишкове маслянисте покриття і справді висока стійкість до корозії.

Для виготовлення ланцюгових стропів класу G100 ми використовуємо спеціальні леговані ланцюги 10 класу, що мають фіолетове забарвлення і поставляється безпосередньо від відомого світового виробника ланцюгів і комплектуючих австрійської компанії KWB. Ці ланцюги відрізняються збільшеною вантажопідйомністю, міцністю, меншою питомою вагою, що забезпечує підвищену надійність, зручність у використанні і довговічність ланцюгових стропів.

3. Чи виготовляєте Ви стропи з ланцюгів 3-го або 10-го класу міцності?

Теорію про класи міцності ланцюгів ми досить детально описали в питанні №1 цього розділу. Коли мова йде про ланцюги третього класу, потрібно розуміти, що насправді маються на увазі ГОСТ-івські якірні ланцюги високої міцності. Ми не працюємо з такими ланцюгами, оскільки вважаємо їх застарілим матеріалом.

Десятий клас ланцюга або по-іншому - G100, мається на увазі ланцюг імпортного виробництва, виготовлений відповідно до EN 818-7. Сьогодні це одні з найдорожчих і високоякісних вантажопідйомних ланцюгів у світі. Візуально ці ланцюги можна відрізнити по характерному яскраво-синьому або фіолетовому лаковому покриттю. На жаль, вартість ланцюгів і такелажних комплектуючих по класу G100 настільки висока, що маємо на увазі їх використання тільки в найскладніших і відповідальних випадках. Наприклад, для навантаження ядерних боєголовок:). Для звичайних умов експлуатації, компанія «СКІФ ІНВЕСТ» вважає цілком достатнім використання ланцюгів класу G80.

4. Чи бувають стропи, виготовлені з ланцюгів G70?

Так, бувають. Але Вас обманюють. Оскільки ланцюги класу G70 мають менші характеристики і призначаються в основному для кріплення вантажів, такі ланцюги не повинні застосовуватися у виробництві ланцюгових стропів. Однак, оскільки ланцюги G70 і G80 дуже складно візуально відрізнити один від одного, деякі вітчизняні псевдо виробники встановлюють в ланцюгові стропи дешевший і менш міцний ланцюг G70.

Наша порада: Довіряйте перевіреним компаніям і не женіться за низькою ціною.

5. Який запас міцності у ланцюгових стропів?

Компанія «СКІФ ІНВЕСТ» виготовляє ланцюгові стропи з ланцюгів і комплектуючих 8-го класу міцності (G80) імпортного виробництва згідно профільного стандарту ДСТУ - EN 818-4-2001. Запас міцності ланцюгових строп становить 4:1.

6. Яка максимальна вантажопідйомність ланцюгових строп?

Залежно від конструкції стропа, максимальна вантажопідйомність знаходиться в діапазоні: 31,5 - 67,0 тонн.

7. Чи можливо встановити в строп особливі гаки, ланки тощо?

Для виробництва ланцюгових стропів немає принципової різниці, які фітинги встановлювати. Збірка ланцюгових стропів - це конструктор, який обмежується лише фантазією замовника і широтою асортименту такелажних комплектуючих, наявних на складі у виробника.

8. Як зрозуміти, що строп час вилучати з експлуатації? Розкажіть про правила вибраковки?

В відповідності з вимогами «Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт», а також вимогами НПАОП 0.00-1.01-07, перед використанням вантажопідіймальних стропів стропальники або відповідальні особи зобов’язуються їх детально оглядати.

При постійній експлуатації вибраковування стропу повинно проводитись регулярно, а отриманні результати огляду заноситись в журнал. Персонал ІТР, відповідальний за утримання вантажопідйомних механізмів в робочому стані, повинен проводити огляд стропів кожні 10 днів. Коли стропи використовуються дуже рідко, огляд проводиться безпосередньо перед його застосуванням.

При проведенні огляду ланцюгового стропу необхідно звертати увагу на стан ланцюгів, гаків, підвіски, пристроїв для замкнення, карабінів та місця їх кріплення. При наявності будь-якого з нижче вказаних дефектів, ланцюгові стропи повинні бути негайно зняті з експлуатації:

  • Відсутня або пошкоджена бірка на стропі.
  • Погана видимість або відсутність маркувальних позначень на елементах стропу.
  • Відмінність довжин гілок стропу під час вільного провисання більше 15мм;
  • Деформаційне подовження ланки/ланок ланцюга, навісних такелажних ланок, гаків, підвісок більш ніж на 5% від початкового їх розміру;
  • Зменшення діаметру січення ланок ланцюга або з’єднувальних ланок більш ніж на 8%;
  • Відсутність запобіжних замків на гаках або вантажопідйомних елементах ланцюгового стропу.
  • Відсутність паспорту на строп.

На такелажных элементах ланцюгового стропу (ланцюг, гаки, підвіски) не допускаються:

  • Тріщини будь-яких розмірів, розшарування, підриви.
  • Зношування поверхні, наявність вм’ятин, котрі призвели до зменшення площі поперечного січення елемента стропу на 10% і більше.
  • Деформації, які призвели до зміни розмірів елемента стропу більш ніж на 3%;
  • Пошкодження кріплення такелажних елементів та різьбових з’єднань.

Не дивлячись на ремонтопридатність ланцюгового стропу, самостійний ремонт ланцюгових стропів заборонений!
Зверніться в компанію «СКІФ ІНВЕСТ» для проведення контрольного випробовування та професійного ремонту по заміні зношених деталей. Наші телефони: (098) 308-00-08, (050) 308-99-08.

9. Чому паспортна вантажопідйомність ланцюгового павука 4СЦ не дорівнює сумі вантажопідйомності гілок, з яких він складається?

Відповідь на це питання знаходиться в підручнику по фізиці. Вантажопідйомність гілок ланцюгового павука зменшується в залежності від кута їх відхилення від умовної вертикалі. Оскільки максимально допустимим кутом відхилення є 45°, відповідно, вантажопідйомність кожної гілки та павука в цілому може бути зменшена з коефіцієнтом: К = cos 45° = 0.71. Таким чином, ланцюговий строп конструкцією 4СЦ, який складається з четырех гілок в/п = 2,0 тн. буде мати розрахункове навантаження по формулі: 2,0 х 4 х 0,71 = 5,67 тн. Всі чотири гілки можуть бути об’єднанні у верхній основі загальною ланкою в/п = 5,3 тн. Виходячи з цього, паспортна вантажопідйомність такого стропу буде = 5,3 тн.

10. Чи можна встановити на строп гаки іншої вантажопідйомності

Так, можливо. На ланцюгові стропи можна встановлювати будь-які гаки з вигляду, типу, вантажопідйомності. Однак, паспортна вантажопідйомність такого стропа буде розраховуватися по найслабшому елементу конструкції стропа.

11. Що означає коефіцієнт запасу міцності 4:1?

Запас міцності означає відношення розривного навантаження стропу до робочого. Наприклад, ланцюговий строп вантажопідйомністю 3,15 тн. розірветься при навантаженні не менше 12,6 тн.. Запас міцності 4:1 в ланцюгових стропах передбачений чинним законодавством України.

12. Чи можна відремонтувати ланцюговий строп?

Так. У ланцюгових стропах класу G80 можна замінити будь-яку зношену деталь. Причому це можна зробити самостійно, не маючи професійних виробничих навичок.

13. Чи можна регулювати довжину гілок ланцюгового стропа?

Так, це реально. Можливість регулювати, а саме ТІЛЬКИ вкорочувати, довжину гілок - це одна з унікальних переваг ланцюгових стропів по відношенню до інших видів стропів. Така необхідність часто виникає у випадках роботи одним ланцюговим «павуком» з різними типами вантажів, що відрізняються за масою, формою, габаритами, а також у випадках стропування вантажів неправильної форми зі зміщеним центром ваги. Крім того, регульований строп замінює відразу декілька стропів конкретних довжин, що дає певну економію коштів. Регулювання довжини стропа досягається шляхом додаткової установки на верхній основі стропа спеціальних гаків - укорочувачів, з розрахунку один гак на одну гілку стропа. Для того, щоб гілку зробити коротше, необхідно зачепити її в потрібному місці за цей гак. Працювати таким стропом абсолютно безпечно.

14. Чи можна використовувати ланцюг G80 для закріплення комбайна або танка на ж / д платформах?

Так. Саме наш ланцюг G80 і потрібно використовувати для кріплення різних габаритних вантажів, (в т.ч. військову і с / г техніку) на ж / д і автоплатформах. Компанія «СКІФ ІНВЕСТ» пропонує своїм замовникам спеціальні ланцюгові стяжні пристрої, або «натяжители» (більш докладно дивіться на нашому сайті) різних конструкцій і робочих навантажень, до яких ми виготовляємо ланцюгові гілки необхідної Вам довжини і комплектності. Телефонуйте.

15. Які є обмеження щодо використання ланцюгових стропів?

Практично ніяких. Напевно, до мінусів таких стропів можна віднести їх вартість, а також незручність використання при строповці вантажу «в обхват» або «на зашморг».

16. Чи комплектуються ваші стяжні пристрої стяжними гілками?

Так. За додаткову платню компанія «СКІФ ІНВЕСТ» укомплектує Ваші стяжні пристрої ланцюговими гілками будь-якої довжини. Ми також встановимо ті такелажні елементи, які Вам потрібні. Оскільки, єдиного підходу в цьому питанні немає, в кожному окремому випадку ми вирішуємо задачі в індивідуальному порядку. Більш детальну інформацію Ви зможете отримати на строрінці Стяжні пристрої ланцюгом нашого сайту.

17. Який запас міцності в стяжних пристроях та ланцюгах кріплення?

Профільним стандартом EN 12195-3 передбачений запас міцності 2:1. Під запасом міцності слід розуміти відношення розривного навантаження кожного елемента або всієї стяжної конструкції до робочого. Іншими словами – ланцюг кріплення робочим навантаженням 10,0 тн. руйнується при навантаженні не менше 20,0 тн.

18. Що означає маркування ланцюгового ретчета?

Маркування ланцюгового стяжного пристрою (ретчета) означає діапазон калібрів прутка ланцюга, для стяжки яких він може бити використаним. Наприклад, маркування 8-10 означає, що цей ретчет застосовується для стягування ланцюга с діаметром прутка не менше 8,0 мм і не більше 10,0 мм.

19. Як правильно користуватись ланцюговим ретчетом?

Спеціально для Вас ми зняли презентаційне відео. Знайти його Ви зможете на відповідній сторінці сайту або по цьому посиланню

20. Як визначаються браковані стяжні гілки?

Ланцюгова гілка (ланцюгове кріплення) є складовою частиною ланцюгової системи для кріплення вантажів. Стяжні гілки є браком і підлягають вилученню з експлуатації при виявленні:

  • Поверхневих тріщин
  • Зменшені внутрішнього діаметру частин ланцюга, що перебільшує 3% від першочергового розміру
  • Зношенні частин ланцюга більше 10 % номінального діаметра прутка
  • Будь-якій видимій деформації
  • Якщо на з’єднувальних частинах кріплення є деформація, тріщини, яскраво виражені ознаки зносу та ознаки корозії.




fb