Сайт виробничої компанії "СКІФ ІНВЕСТ"Сайт компанії "СКІФ ІНВЕСТ"
UA | RU | EN
Сайт компанії СКІФ ІНВЕСТ
UA | RU | EN
Час роботи:
Пн-Пт:
08:00 – 18:30
Сб, Нд: вихідний
Пн-Пт:
08:00–18:30
м.Київ
(095) 233-55-53
(095) 235-24-44
(067) 524-77-67
м.Одеса
(068) 144-29-44
(095) 477-55-55
Головний офіс
м. Кривий Ріг
(098) 308-00-08
(050) 308-99-08
міні АТС:
(096) 409-49-14
(050) 109-49-14
м.Кривий Ріг:
м.Київ:
м.Одеса:
(098) 308-00-08
(095) 235-24-44
(095) 477-55-55

Страхувальні пояси, стропи, карабіни

Використання засобів індивідуального захисту є обов'язковою вимогою при проведенні будь-яких робіт на висоті. У свою чергу, критичної висотою є відстань в 1300 мм від землі, настилу, статі підйомника або іншого жорсткого підстави до підошви черевиків робітника.

Верхолазними роботами вважаються роботи, що виконуються безпосередньо з елементів конструкцій, обладнання або з монтажних пристосувань, тимчасових драбин, трапів, робочих платформ підйомників і механізмів, у безопорному просторі на висоті 5 метрів і більше від поверхні землі, перекриття або робочого настилу. Основним засобом індивідуального захисту при цьому повинен бути лямковий пояс.

При виборі пояса, потрібно виходити із специфіки майбутніх робіт. Залежно від цього буде зрозуміло, який вид страховки Вам необхідний - на утримання, або від падіння.
У безлямковому поясі проводити висотні роботи заборонено! Він підходить тільки для позиціонування (утримання працівника в робочій зоні).
Для страховки від падіння потрібен лямковий пояс. Мінімальний вибір, який підійде для цього - модель ПЛК-1. Цей пояс має одну страхувальну точку на спині між лопаток та дозволить уникнути серйозних травм у разі падіння працівника.
Для роботи в безопорному просторі, необхідний пояс моделей типу: ПЛК-3, ПЛК-3 Pro та інші дорогі аналоги поясів з трьома точками страховки. Дані пояси мають плечові та ножні обмягчітелі, що дозволяють виконувати короткочасні зависання альпініста. Також, ці пояси, як правило, мають достатню кількість точок кріплення для приєднання страхувальних строп, жумарів, спускових пристроїв, іншого спорядження та інструменту. Дорожчі моделі поясів можуть бути забезпечені зручними швидкознімними замками, які полегшують процес одягання / підгонки обладнання під себе, а також евакуаційними петлями для випадків транспортування працівника в разі отримання ним травми, втрати свідомості тощо.

У разі, якщо ви всеж-таки не впевнені у виборі страхувального ременя і сумніваєтесь в цілому в комплектації страхувальної системи - сміливо телефонуйте нашим фахівцям. Практично всі менеджери компанії СКІФ ІНВЕСТ мають високу кваліфікацію в питаннях страхувальних систем, оскільки щорічно беруть участь в практичних тренінгах по страхувальним системам на тренувальній базі компанії ASSECURO в Польщі. Цікаві фотозвіти з відвідування цих заходів ви знайдете за цим посиланням в Instagram.

Для комфортної та безпечної роботи на висоті ваш лямковий пояс повинен бути коректно відрегульований, щоб всі точки кріплення були розташовані в правильних місцях. В обов'язковому порядку ознайомтеся з інструкцією до вашого поясу, й дотримуйтесь вказівок. Регулювання пояса варто почати з регулювання поясного ременя. Він повинен бути затягнутий досить туго, щоб добре утримувати корпус, але не настільки туго, щоб завдавати дискомфорт. Пояс повинен бути розташований на рівні талії, трохи вище стегон.

Регулювання лямкового поясу

Точки кріплення системи позиціонування повинні знаходитися точно по боках, вони не повинні сильно йти за спину або наближатися до передньої точки. Якщо налаштувати правильно не виходить, потрібно використовувати пояс іншого розміру. Ножні петлі потрібно затягнути, але не дуже сильно: між стегном і ножним обхватом повинна міститися ваша долонь.

Регулювання неоплічних ременів може варіюватися в залежності від того, як саме використовується пояс. При роботі в безопорному просторі (зависання, підйом, спуск) переконайтеся, що наплічні ремені затягнуті добре. Передня точка А для установки страхувального стропа повинна бути розташована на рівні грудей. Спинна точка кріплення повинна бути розташована між лопатками.

Пояснюємо.

Дійсно, на будь-якому страхувальному поясі є різні кільця, петлі, вушка, які повинні використовуватися суворо за прямим призначенням. Ті вушка, біля яких пришита текстильна мітка з літерою "А" означає, що це точка кріплення для страхувального стропа або блокуючого пристрою. Такі вушка знаходяться на спині та на грудях. У деяких моделях поясів, біля нагрудних текстильних петель, як правило пришивається текстильна мітка "А/2". Це означає, що дана петля має собі пару з такою ж міткою "А/2". Поєднавши страхувальним стропом або карабіном обидві петлі "А/2" + "А/2" = "А" можна отримати страхувальну точку кріплення. На жаль, у деяких виробників недорогих моделей поясів такі мітки можуть бути відсутні.

Бічні металеві вушка на поясний частини ременя (ліва і права) служать для закріплення стропа навколо опори для позиціонування. У більш просунутих моделях поясів бічні вушка мають ергономічну форму, яка створює додаткові зручності при роботі і ходінні. За ці точки не можна закріплювати страхувальну систему.

Кільця і ​​півкільця малих діаметрів, які розміщуються на поясний частини ременя спереду і збоку служать для закріплення підсумків, інструменту, додаткових карабінів і т.д.

Ми не хочемо Вас розчаровувати, але якщо для вас замалий пояс в розмірі "L", то вам варто задуматися про доцільність продовжувати пошук на ринку страхувального виробу, відповідного до вашої комплекції. Справа в тому, що експерти категорично не рекомендують в вашому випадку займатися альпінізмом або виконувати виробничі роботи на висоті. Прийнято вважати, що люди з великим власною вагою мають підвищений ризик зі зрозумілих причин. Саме тому, виробники страхувальних поясів навмисне не виробляють їх в розмірах XL, XXL і т.д.

Амортизатор - елемент страхувальної системи, який виконає функцію зупинки тіла і поглинання енергії до безпечної величини в разі падіння робітника з висоти.

Амортизатори розрізняють на ті, що руйнуються і на ті що не руйнуються.
До руйнівних амортизаторів відносяться текстильні стрічкові амортизатори ривка. Їх основне призначення - пом'якшення ривка за рахунок поглинання енергії при розриві ниток зшивки. Текстильні амортизатори підбираються, виходячи з сумарних вагових параметрів альпініста, його інструментів та витратних матеріалів, що знаходяться при ньому. Як правило, розрахункове навантаження початку спрацьовування текстильного амортизатора знаходиться в межах 250-280 кгс. Амортизатори імпортного виробництва спрацьовують при 600 кгс. Амортизатори саме такого виду покривають 95% споживчого попиту.
До неруйнівних амортизаторів відносяться пристрої, які поглинають енергію ривка за рахунок сили тертя. В такому амортизаторі поглинання енергії ривка досягається за рахунок перетворення її в тепло при протягуванні відрізка мотузки / стрічки / каната крізь калібрований отвір. При чому діаметр отвору й довжина відрізка підбираються так, що при повному спрацьовуванні амортизатора глибина падіння не повинна перевищує двох метрів, а виділяєме тепло не розігріває амортизатор до небезпечної для мотузки температури. Амортизатори такого виду досить рідко представлені на ринку, й на нашу думку, не мають особливого сенсу.

Як було сказано в попередньому питанні, амортизатор - це обов'язковий елемент сполучно-амортизуючої страхувальної підсистеми, що виконує функцію гасіння енергії при падінні, яка істотно знижує ймовірність отримання серйозних травм. Різні виробники засобів індивідуального захисту виготовляють амортизатори різної довжини, різної маси, в чохлах з різних матеріалів. Максимальна довжина розкриття амортизатора вказується на бирці виробника і не повинна перевищувати 1,5 метрів від карабіна до карабіна.

Амортизатор сполучно-амортизуючої страхувальної підсистеми

Компанія СКІФ ІНВЕСТ виробляє широкий асортимент фірмових страхувальних строп TAKELAG, кожен з яких ми можемо укомплектувати стрічковим амортизатором. Ми рекомендуємо використання стропа з амортизатором при висоті закріплення монтажника на висоті близько 6 (шести) метрів. Ця рекомендація ґрунтується на розрахунку фактора відсутності запасу висоти, з якого стає зрозумілим, що при меншій висоті закріплення, амортизатор просто не встигне розкритися (дивиться на малюнок). Що таке фактор відсутності запасу висоти буде описаний в наступних питаннях.

Фактор падіння (ривка) - показник висоти можливого падіння працівника, який визначається як відношення висоти падіння до довжини страхувального стропу, використовуваного для зупинки падіння. При висотно-верхолазних роботах може приймати значення від "0" до "2". Значення фактора падіння залежить від місця вибору анкерного пристрою (точки зацепу).

Фактор падіння (ривка)

Кращим є вибір анкерного пристрою над головою працюючого, тобто вище точки кріплення з'єднувальних елементів страхувальної системи до його прив'язі. В такому випадку фактор падіння дорівнює «0».
Падіння з фактором ривка від "0" до "1" вважаються умовно-безпечними і виникають, як правило, при верхній страховці працівника, тобто коли точка закріплення страхувального стропа знаходиться приблизно на рівні поясу працівника.
Падіння з фактором ривка від "1" до "2" можуть стати причиною серйозних травм і в окремих випадках навіть призвести до руйнування системи страховки. Такі падіння відбуваються, як правило, коли крайня точка закріплення страхувальної мотузки знаходиться на рівні взуття працівника.
При ризику падіння з фактором ривка більше "1" для зменшення навантаження припадає на тіло людини слід використовувати амортизатори ривка, або спеціальні страхувальні (спускові) пристрої для поглинання енергії падіння.

Такий тип строп застосовується, наприклад, при переміщенні по сходах та драбинах, шляхом почергового зачеплення за наступним алгоритмом. Закріпив 1-й карабін, просунувся, закріпив 2-й карабін, від'єднав 1-й карабін, просунувся, закріпився і так далі ...

Робити вибір варто виходячи з тих завдань, які перед Вами стоять. Сталеві карабіни відрізняються великими граничними навантаженнями і підвищеною зносостійкістю. Їх часто використовують при створенні анкерних точок, а також у зв'язці зі спусковим пристроєм, коли шнур треться об карабін. Однак, сталевий карабін має більшу вагу в порівнянні з його алюмінієвим аналогом.

В свою чергу, промислові альпіністи, які працюють в безопорному просторі та які беруть з собою на висоту різне спорядження та інструмент, змушені рахувати кожен грам ваги. Для цих цілей, легкі карабіни з дюралюмінію підійдуть як не можна краще. Розривні навантаження у алюмінієвих карабінів менше ніж у сталевих. Також, вони схильні до прискореного зносу при сполученні зі сталевими комплектуючими та в процесі тертя об альпінітскій шнур.

Незалежно від конструкції і матеріалів виготовлення, все страхувальні карабіни виконують свою основну крипільну функцію. Та всі їх типи однаково надійні. Це досягається обов'язковою умовою конструкції страхувальних карабінів, принцип яких полягає в двох послідовних і усвідомлених рухах людини, які він повинен зробити для відкриття / закриття карабіна. В одному випадку, карабін можна відкрити шляхом розкручування затискної гайки з наступним натисканням на притискний палець карабіна. В іншому випадку, карабін розкривається шляхом послідовного натискання долонею і пальцями на різні робочі важелі карабіна. Такі складні конструкції страхувальних карабінів передбачені для того, щоб виключити теоретичне мимовільне розкриття карабінів в разі випадкового натискання або тиску стороннього предмета на палець карабіна.

У разі проведення висотних робіт і неможливості зачеплення стандартним карабіном страхувального стропу за наявні опори, компанія СКІФ ІНВЕСТ може запропонувати спеціальний карабін зі збільшеним зевом, або окремий кільцевий текстильний строп (зацеп) потрібної довжини для обхвату конструкції, за яку необхідно закріпитися робітникові. Після обхвату конструкції кільцевим стропом на нього можна буде одягнути карабін страхувального стропу.

Блокуючі пристрої (Автоблоки) - сучасний тип засобів індивідуального захисту, який застосовується для широкого спектру висотних робіт. Конструктивно нагадують звичайну вимірювальну рулетку. Автоблоки забезпечують надійне з'єднання працівника страхувальною прив'яз'ю з точкою зачеплення, постійну натяжку стрічки або троса, а також миттєве автоблокування механізму при виникненні ризику падіння з висоти.

Блокуючий пристрій має простий принцип роботи. По мірі віддалення працівника від анкерної точки, текстильна стрічка або сталевий трос видаються з пристрою та змотуються назад в разі, якщо працівник повертається до точки зачеплення. При несподіваному зриві працівника з висоти відбувається різке збільшення швидкості витягування троса або стрічки з пристрою. У цей момент автоматично приводиться в дію гальмівний механізм, запобігаючи подальшій видачі стрічки / троса з пристрою, моментально припиняючи процес падіння працівника. Спрацювання автоблока відбувається миттєво, тому подібні інерційні засоби захисту підходять для страховки в зонах, де переміщення робітника відбувається на невеликій висоті до 3-4 метрів.

Як було сказано вище, робочим тяговим елементом в блокуючих пристроях має бути або текстильна стрічка або сталевий трос. Стрічкові автоблоки дозволено використовувати тільки в закритий приміщеннях. У всіх інших випадках потрібно використовувати пристрої зі сталевим канатом. У разі зносу або пошкодження стрічки/троса не намагайтеся самостійно замінити тяговий елемент. Автоблок досить складний пристрій, тому обслуговуванням і ремонтом повинні займатися фахівці сервісного центру. Також, у разі падіння людини з висоти та через спрацювання блокуючого пристрою, подальше його використання категорично заборонено. Автоблок після аварійного спрацювання повинен бути також переданий в сервісний центр для діагностики. Варто сказати, що всі без винятку блокуючі пристрої забезпечені амортизаторами. Це може бути зовнішній стрічковий амортизатор або внутрішній у вигляді інерційно-хропового механізму.

Для того, щоб відповісти на це питання, необхідно розібратися в призначенні касок. У світі існують десятки різновидів касок та шоломів - хокейні, велосипедні, будівельні, військові тощо. У виготовленні кожного виду касок враховуються багато різних нюансів, які важливі для конкретного виду діяльності. Універсальних моделей не існує. Велосипедна каска не здатна захистити голову будівельника від падаючій зверху цегли, оскільки виконана з м'яких матеріалів і покликана виконувати амортизуючю дію при падінні спортсмена на асфальт. Також немає сенсу купувати військову титанову каску для того, щоб добувати вугілля в шахті, оскільки вона призначена для захисту голови від осколків ворожих снарядів та гранат. Виходячи з логіки вищеописаного, компанія СКІФ ІНВЕСТ пропонує в своєму асортименті альпіністські каски найвищої якості ТМ ASSECURO (Польща), які спеціально виготовлені для висотних та верхолазних робіт. Основною відмінністю цих касок є захист, не тільки від вертикально падаючих предметів, а й убічних ударів. Крім того, каска оснащена зручним засобами регулювання і швидкознімними пряжкою, яка вберігає від травм шию при падінні.
регулюванням розміру в межах 51-63 см, що робить каску ASSECURO практично універсальною для різних працівників. Каска оснащена отворами діаметром 30 мм для кріплення навушників та засобів захисту очей.

Наша рекомендація: Не купуйте дешеві каски - бережіть їх вміст!

Перед кожним використанням страхувального спорядження необхідно проводити його візуальну перевірку. Ця процедура дозволить звести нанівець нещасні випадки, які, на жаль, іноді трапляються. Тому Ви повинні знати наступні правила вибракування страхувального обладнання і компромісів тут бути не може:

  • Страхувальний пояс не можна використовувати в разі виявлення порушеннь цілісності металевих вушок, ланок, карабінів або порушено нормальне функціонування цих деталей поясу, яке може привести до відмови в їх роботі. Пояс не можна використовувати в разі порушення швів у вузлах з'єднання, наявності розірваних ниток/пасок в структурі стрічок та канатів. Виявлення при огляді надрізів, розплітання, пропалювання, промаслювання на синтетичних стрічках. Замикаючі пристрої - пряжки страхувального поясу повинні зберігати ту конструкцію й форму, яка дозволяє їх коректно застібати і виключає ризик випадкового розстібання;
  • Страхувальний пояс не можна використовувати, якщо він не пройшов періодичну повірку та/або відсутня відмітка про її проходження. Періодична повірка поясів повинна здійснюватися кожні 6 місяців з дня введення його в експлуатацію і її можна здійснити, звернувшись в компанію СКІФ ІНВЕСТ до наших менеджерів;
  • Карабіни, страхувальні/спускові пристрої, затиски, блоки тощо забороняється використовувати при виявленні тріщин, сколів, заглиблень, в слідстві стирання, насічок, деформацій. Всі пристрої повинні функціонувати бездоганно і легко. Також забороняється використовувати металеві вироби, що впали з висоти або випробували сильний удар, навіть якщо на них відсутні видимі пошкодження;
  • При перевірці касок слід звертати увагу на відсутність тріщин і вм'ятин на зовнішній і внутрішній стороні оболонки, на цілісність строп і пряжок кріплення головного ременя. Слід негайно забракувати каску після сильного удару, так як можуть виникнути невидимі оку деформації, які істотно погіршують захисні властивості каски;
  • Мотузки не допускаються до експлуатації при виявленні пошкоджень обплетення, наявності потовщень або витончень, слідів оплавлення або хімічного контакту. Простий спосіб перевірити мотузку - прощупати її по всій довжині методом складання. Придатна для використання мотузка повинна складатися з внутрішнім радіусом близько 5 мм. Якщо ж мотузка в деяких місцях складається з заломом, це означає, що структура мотузки в даному місці порушена, і таку мотузку не можна використовувати для організації страховки;
  • Не допускаються будь-які самостійні зміни, доповнення або ремонт спорядження;
  • Забраковане спорядження рекомендується знищувати для виключення його випадкового використання іншими людьми.

fb