ПРОДУКЦІЯ

ЗАХОПЛЮВАЧІ ДЛЯ МЕТАЛУ
ЗАХОПЛЮВАЧІ ДЛЯ ТРУБ
ЗАХОПЛЮВАЧІ ДЛЯ БУДІВНИЦТВА
ЗАХОПЛЮВАЧІ ДЛЯ ВИРОБНИЦТВ
ТРАВЕРСИ
ІНШИЙ ПІДВІСНИЙ ІНВЕНТАР
 
Вироби з канатів та тросів / Комплектуючі до стропів

Вироби з канатів та тросів / Комплектуючі до стропів

Чому канатні стропи швидко іржавіють?

Це дійсно так і є. Звертаємо Вашу увагу на те, що сталеві канати виготовляються з високовуглецевих марок сталей, тому під впливом води й вологи вони іржавіють досить швидко. Працювати канатними стропами можна практично де завгодно, але зберігати їх бажано в сухих приміщеннях.

Який запас міцності у канатних строп?

Починаючи з 2015 року, при виготовленні канатних стропів, компанія «СКІФ ІНВЕСТ» керується адаптованими в Україні європейськими стандартами ДСТУ EN 13414-1, ДСТУ EN 13414-2, ДСТУ EN 13414-3, що зобов'язують виробника забезпечувати запас міцності 5:1.

Під запасом міцності слід розуміти відношення критичного розривного навантаження стропа до його робочого (паспортного) показника. Наприклад, строп вантажопідйомністю 2,0 тони розірветься при критичному навантаженні не менше ніж 10,0 тон.

Які сталеві канати Ви використовуєте для виробництва стропів?

Дотримуючись вимог серії профільних стандартів ДСТУ EN 13414, для виробництва канатних стропів компанія «СКІФ ІНВЕСТ» використовує світлі сталеві канати конструкцій 6х19 та 6х36 з м'яким органічною або синтетичною серцевиною, яка забезпечує стропу достатню гнучкість. Також, ми принципово не використовуємо у виробництві змащені канати, а працюємо виключно з канатами без зовнішнього консерваційного мастила, які в процесі майбутньої експлуатації не залишатимуть характерних слідів на вантажі та не забруднять спецодяг ваших робітників.

Також, слід зазначити, що такелажна фабрика «СКІФ ІНВЕСТ» використовує у своєму виробництві тільки нові сталеві канати, які ми регулярно купуємо оптовими партіями в діапазоні розмірів 2,0 – 65,0 мм на канатних заводах України, Індії, Малайзії. Смішно про це говорити, але причиною нашого акценту на цьому питанні є часті випадки продажу в інтернеті стропів за дуже «привабливими цінами», які насправді виготовлені "в гаражах" з б/в канатів, які вже відпрацювали свій перший термін десь на портових кранах. Будь ласка, будьте уважні та довіряйте професіоналам!

Яка технічна інформація вказується на канатному стропі?

Відповідно до вимог стандарту ДСТУ EN 13414-2, кожен строп зобов'язаний мати добре закріплену металеву бирку, яка повинна містити наступну інформацію про строп:

  • вантажопідйомність стропа;
  • логотип або назва підприємства - виробника;
  • порядковий (ID) номер стропа;
  • стандарт, якому відповідає даний строп.

Для багатовіткових строп (павуків) на бирку повинні бути нанесені дві вантажопідйомності стропа при різних кутах нахилу гілок (0-45 та 45-60 градусів відповідно). Нанесення на бирку додаткової інформації про дату виробництва, довжину стропа, тощо, допускається, але не є обов'язковим. Також, кожен строп або партія однотипних стропів повинна супроводжуватись паспортом, в якому має зазначатися більш докладна інформація про строп. Це є обов'язковою вимогою стандарту.

Варто відзначити, що металева бирка є слабким місцем стропа. Вона досить швидко іржавіє, а нанесена інформація про строп стає нерозбірливою або зовсім згодом зникає. У таких випадках, строп повинен бути відбракований і передчасно вилучений з експлуатації, не досягнувши свого природного зносу.

Вирішуючи цю проблему, компанія «СКІФ ІНВЕСТ» встановлює «за замовчуванням» в свої багатовіткових стропи (павуки 2СК, 3СК, 4СК) великі алюмінієві бирки, які не схильні до корозії. Ми використовуємо комп'ютеризоване промислове гравіювання, що дозволяє швидко і розбірливо наносити необхідну інформацію на бирки стропів. У тому числі з цієї причини, наші вироби служать значно довше.

Будь ласка, зверніть увагу, на бирки ваших стропів. Чи розбере чітко на ній Ваш працівник інформацію про вантажопідйомність стропу перед його використанням?

 

Чи проходять стропи випробування?

Звичайно. Компанія «СКІФ ІНВЕСТ», одна з не багатьох компаній в Україні, яка має на виробництві власну спеціально-обладнану ділянку випробувань. Протягом багатьох років, ми щодня проводимо десятки випробуваннь різноманітних виробів на міцність, що дало нам можливість накопичити унікальний досвід в даному питанні. Дивлячись на порваний строп, канат, ремінь, зламані захоплювачі, талі або інші вантажопідйомні пристрої, фахівці  компанії досить точно можуть припустити можливий характер проведення робіт та причини, що призвели до обриву стропа або виходу з ладу вантажопідйомного механізму.

Який строп міцніше: заплетений або обтиснутий втулкою?

Обидва методи формування петлі по суті рівноцінні та однаково надійні. Однак, у серії профільних стандартів ДСТУ EN 13414 сказано, що при виборі каната для виготовлення стропа методом пресового обтиснення в алюмінієву втулку слід застосовувати понижувальний коефіцієнт = 0,9 до розривного зусилля каната. Отриманий результат необхідно вказувати у паспорті стропа. Для стропів, де петлі будуть сформовані шляхом ручного заплетення, має застосовуватися знижувальний коефіцієнт = 0,8. З цього виходить що:

  • при використанні одного й того ж каната - строп, який обжатий втулкою, буде міцнішим за заплетений на 12,5%;
  • при однаковій паспортній вантажопідйомності стропів, заплетений строп повинен бути товщим, важчим і відповідно дорожчим за свого обжатого аналога. 

Варто зазначити, що сьогодні в конкурентній боротьбі та гонитві за низькою ціною, багато виробників в Україні ігнорують цю норму безпеки. Замовчуючи про факт використання канатів більш тонких діаметрів з меншими розривними характеристиками та користуючись відсутністю належної «профільної обізнаності» у потенційних замовників, на ринок поставляється чимало канатних стропів, які не відповідають нормам безпеки. Працювати такими виробами вкрай небезпечно.

Перед замовленням канатних стропів, наполегливо рекомендуємо ознайомитися з інформацією, яку ми зазначили в таблиці про те, які діаметри сталевих канатів відповідають той чи іншій вантажопідйомності петльових стропів за цим посиланням.

Будьте смарт-покупцем!

Яким петльовим стропом (заплетеним або обтиснутим втулкою) зручніше та безпечніше працювати?

Наша відповідь однозначна. Коли є можливість вибору - потрібно вибирати стропи, де петлі обтиснуті втулкою. Це сучасний та технологічний метод формування петель стропа, який відбувається в спеціальному тихохідному пресі під великим зусиллям. Машинний спосіб виробництва виключає вплив людського фактора на процес, а отримані вироби будуть більш безпечними та естетичними на вигляд.

У свою чергу, при ручному методі заплетіння петель стропа, як відомо, неможливо уникнути виступаючих гострих кінців дроту. Дуже часто цей «нюанс» є причиною травматизму робочого персоналу, а також перваних рукавиць або спецодягу. Також, в рідкісних випадках обертання підвішеного вантажу навколо своєї осі може статися мимовільне розплітання стропа, що призведе до падіння вантажу. Заплетений строп зручний лише тільки в тих випадках, коли його необхідно висмикувати за одну петлю з-під вантажу. Однак, дана маніпуляція є грубим порушенням техніки безпеки.

У підсумку, єдиним виправданням використання канатного заплетеного стропу може бути терміновість проведення вантажопідйомних робіт, коли немає часу на звернення в спеціалізовану компанію. У таких випадках, зазвичай, знайдуться умільці, які готові допомогти  перетворити шматок каната в строп.

Чи можливо виготовити канатні «павуки» методом заплітання?

Канатні стропи типів 1СК - 4СК, які часто називають «павуками» через їх багатовіткову конструкцію, ми виготовляємо тільки методом обтиску у алюмінієву втулку. Оскільки конструкція «павуків» має на увазі установку коушів в петлі, домогтися їх надійної фіксації при ручному заплетенні неможливо. Рано чи пізно, під навантаженням коуш випаде з петлі, тим самим порушить загальну цілісність стропа. Після цього строп повинен бути відбракований. Тому заплітати павуки - вчорашній день!

Що ви можете встановити в петлі канатних строп?

За замовчуванням, при виготовленні канатних павуків 2СК, 3СК, 4СК ми встановлюємо головну майстер-ланку типу SLR-094 (A347) класу G80, яке об'єднує всі гілки стропу у верхній точці. В якості такелажних елементів, у нижні петлі гілок стропів 1СК, 2СК, 3СК, 4СК стандартного виконання, ми встановлюємо гаки класу G80 типів SL-013 або А320 відповідної вантажопідйомності.

На Вашу вимогу, компанія «СКІФ ІНВЕСТ» може встановити в петлі стропа все що завгодно інше: ланки, скоби, захоплювачі та гаки інших типів. Але, при замовленні стропу, обов'язково про це потрібно сказати нашому спеціалісту, який Вас консультує. Після виготовлення стропа замінити такелажні елементи буде вже неможливо.

Наприклад, з широким складським асортиментом такелажних гаків можна ознайомитись за цим посиланням на нашому сайті. 

Чи можна встановити в стропи-павуки ГОСТ-івські ланки чи гаки?

Так, це в принципі можливо. Однак, найближче повноцінне виробництво чалочних гаків марки КЧ і ланок марок Т, РТ, які виготовляються за старими радянськими ГОСТами знаходиться в Росії. Крім того, якість такого такелажу залишає бажати кращого, а його зовнішній вигляд, вага, забарвлення - просто морально застаріли.

На складах такелажної фабрики «СКІФ ІНВЕСТ» всеж-таки присутній обмежений асортимент ГОСТ-івських комплектуючих для особливих цінителів «радянського минулого», але в цілому ми орієнтовані на роботу з гаками, ланками, ланцюгами, скобами і т.д. класу G80, які відповідають європейським стандартам EN1677 і EN13889 і широко використовуються у всьому світі.

Чи можливо виготовлення виробів нестандартних конструкцій за індивідуальними кресленнями?

Звичайно. Наша відмінна перевага полягає саме в тому, що компанія «СКІФ ІНВЕСТ» береться за виконання всіляких нестандартних замовлень, які не суперечать законам фізики та здоровому глузду. У нашій історії ми виготовляли канатні огорожі для зоопарків, шестигілкові стропи-павуки з уравнюваючими блоками, канатні розтяжки для вишок мобільного зв'язку та безліч інших складних й специфічних замовлень. Також дуже часто бувають випадки, коли наші фахівці, ознайомившись з запропонованим ескізом виробу й зрозумівши суть проблеми Замовника, пропонують інший, більш простий і надійний спосіб її вирішення.

Телефонуйте нам. Діліться своїми проблемами. Ставте нам завдання.

Як зрозуміти, що строп потрібно вилучити з експлуатації? Розкажіть про правила вибракування?

Відповідно до вимог «Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт», а також вимог НПАОП 0.00-1.01-07, перед використанням вантажопідіймальних строп стропальники чи інші відповідальні особи зобов'язані їх ретельно оглянути.

При постійній експлуатації, вибракування строп повинно проводитися регулярно, а отримані результати огляду повинні заноситися в журнал. Персонал ІТП, що відповідає за утримання вантажопідіймальних механізмів в робочому стані, повинні проводити огляд вантажопідіймальних строп кожні 10 днів. Коли стропи використовуються рідко, огляд проводиться безпосередньо перед їх експлуатацією.

При огляді канатних строп, основну увагу потрібно звертати на стан тросів, місць заплетення або обтиску тросів втулкою, гаків, ланок, підвісок. При наявності будь-якого із зазначених нижче дефектів, канатні стропи повинні бути негайно вилучені з експлуатації:

  • Відсутня або пошкоджена бирка на стропі;
  • Число видимих ​​обривів зовнішніх дротів каната перевищує:
    - на ділянці стропа рівному трьом діаметрам каната - 4 шт.
    - на ділянці стропа рівному шести діаметрам каната - 6 шт.
    - на ділянці стропа рівному тридцяти діаметрами каната - 16 шт.
  • Наявність вузлів, зламів, перегинів на тілі стропа;
  • Зменшення діаметра каната через спрацювання або корозії на 7% і більше;
  • Зменшення діаметра зовнішніх дротів через спрацювання або корозії на 40% і більше;
  • Зменшення діаметра каната на 10% через пошкодження сердечника;
  • Обрив хоча-б одного пасма;
  • Видавлювання осердя;
  • Пошкодження через вплив високої температури або електричного дугового розряду;
  • Деформація коуша або знос його перетину, більш ніж на 15%;
  • Тріщини на обпресувальна втулки;
  • На гаках або інших захватних елементах відсутні запобіжні замки;
  • Відсутня паспорт на строп.
  • На вантажно-розвантажувальних елементах канатного стропа (ланки, гаки, підвіски) неприпустимі:
  • Тріщини будь-яких розмірів, розшарування, надриви і волосовини;
  • Знос поверхні. Наявність вм'ятин, які привели до зменшення площі поперечного перерізу елемента стропа на 10% і більше;
  • Деформації, що призводять до зміни розмірів елемента стропа більш ніж на 3%;
  • Пошкодження кріплень такелажних елементів і різьбових з'єднань;

Ремонтувати канатний строп самостійно забороняється. Зверніться в компанію «СКІФ ІНВЕСТ» для проведення контрольних випробувань та отримання відповідної консультації щодо подальшої експлуатації ваших стропів.

Чи здійснюєте Ви ремонт стропів?

Для початку, Ви повинні розуміти, що канатний вантажопідйомний строп - це досить міцний, надійний й витривалий виріб. Знос складових частин стропу в період його помірного використання, як правило, відбувається рівномірно. Тому, частковий ремонт стропу найчастіше просто не має сенсу, оскільки порветься він у іншому слабкому, "не відремонтованому» місці.

Ремонт стропу дійсно може знадобитися і буде виправданий в тих випадках, коли через неправильне стропування вантажу, яке потягнуло за собою нерівномірний розподіл навантажень на гілки стропа, що привело до обрив однієї з них. У підсумку, здійснення ремонту стропів розглядається нами в кожному конкретному випадку індивідуально.

Чи змінюється вантажопідйомність канатного стропа від способу стропування вантажу?

Так, звичайно, змінюється. При стропуванні вантажів, стропальнику обов'язково знати та враховувати понижуючі/підвищуючі коефіцієнти зміни вантажопідйомності найпростіших петльових стропів. Наприклад, при стропуванні вантажу "в обхват", вантажопідйомність стропа збільшується вдвічі, а при стропуванні "на зашморг" зменшується на 20%.

Більш наочно про залежність вантажопідйомності стропів від способу стропування Ви можете ознайомитися на сторінці нашого сайту: "Стропи канатні".

Чому паспортна вантажопідйомність канатного павука 4СК не дорівнює сумі вантажопідйомності гілок, з яких він складається?

По-перше, при розрахунку паспортної вантажопідйомності павука 4СК повинна братися сума вантажопідйомностей не всіх чотирьох гілок стропа, а лише трьох. Законодавець справедливо вважає, що з якою б точністю по довжині не був виготовлений канатний павук, все одно одна з чотирьох його гілок буде менш навантажена при підйомі вантажу, ніж інші три. Тому четверта гілка вважається завжди страхуючою, хоч і створюється візуальне відчуття під час роботи того, що всі гілки навантажені однаково. Однак, це не так. До речі, слід сказати, що цю норму продовжують ігнорувати багато виробників, посилаючись на попередній профільний стандарт ДСТУ Б В.2.8-10-98, в якому при розрахунку вантажопідйомності павука 4СК до розрахунку бралася сума всіх чотирьох гілок, але із запасом міцності не 5:1, а 6:1.

По-друге. Багатогілковими стропами завжди піднімають просторовий вантаж. Тому гілки стропа завжди працюють із діагональним відхиленням. Вантажопідйомність гілок канатного павука зменшується залежно від кута їхнього відхилення від умовної вертикалі на cos цього кута. Стандартом прийнято вважати нормальну роботу павука з кутом відхилення 45° і саме цей показник є паспортною вантажопідйомністю виробу.

Наприклад, під час роботи стропом з кутом відхилення гілок = 45°, вантажопідйомність кожної гілки і павука загалом має бути зменшена коефіцієнт К = cos 45° = 0,71. Таким чином, канатний строп конструкцією 4СК, що складається з чотирьох гілок вантажопідйомністю = 2,0 тн. кожна, матиме паспортну вантажопідйомність, вираховану за формулою: 2,0 х 3 х 0,71 = 4,26 тн.

При роботі цим же павуком 4СК з кутом відхилення гілок від вертикалі в діапазоні 45 ° - 60 °, вантажопідйомність виробу повинна бути зменшена на коефіцієнт К = cos 60 ° = 0,5. Таким чином, канатний строп конструкцією 4СК, що складається з чотирьох гілок вантажопідйомністю = 2,0 тн. матиме паспортну вантажопідйомність, розраховану за формулою: 2,0 х 3 х 0,5 = 3,0 тн.

Піднімати вантаж із більшим кутом відхилення гілок стропу від вертикалі ніж 60° - категорично заборонено!

Тепер ви знаєте більше. Перевірте компетенцію вашого постачальника стропів!

Чи виготовляєте Ви канатні «вантові» розтяжки?

Так. Компанія «СКІФ ІНВЕСТ» має великий досвід виготовлення вантових конструкцій. Ми беремося як ремонтувати, так й виготовити абсолютно новий вант. Під ремонтом ми розуміємо виготовлення копії вантового стропа шляхом заміни каната та установки в його петлі Ваших старих вантових коушів. Спосіб срощування каната - обтиск алюмінієвою втулкою в пресі.

Виготовлення повністю нової вантової розтяжки має на увазі ще й заміну зношених литих вантових коушів, що відповідають стандарту DIN 3091 і ДСТУ EN 13411-1. Оскільки, найчастіше нам доводиться виготовляти ванти для кранового господарства часів Радянського Союзу, така робота вимагає додаткового узгодження з Замовником ряду технічних параметрів й розмірів. Посадкові отвори зазначених вантових коушів зазвичай нами розточуються до потрібного діаметру, або комплектуються перехідною втулкою. Більш детальну інформацію Ви зможете отримати на сторінці "Коуші" нашого сайту.

Також варто сказати, що більшість сучасних вантажопідіймальних кранів, машин і механізмів комплектуються вантовими канатами, кріплення яких до несучої конструкції вирішено за допомогою заливальних муфт, як кінцевий елемент кріплення. Кріплення муфти на канаті здійснюється шляхом розпушування дротів сталевого каната до стану "метелик" в порожнині самої муфти та її подальшої заливки розплавленим цинком.

Ми, напевно, єдина компанія в Україні, яка зберігає на складі достатній асортимент заливальних муфт голландської фірми "Rope Block", має все необхідне обладнання та оснащення для технології заливки та здійснює даний вид робіт на постійній основі.

Детальнішу інформацію Ви зможете отримати у наших фахівців.

Навіщо потрібні канатні рушники? Де вони використовуються?

Канатними рушниками або канатними ременями називають плоскі канатні стропи, несучою основою яких служать 6 або 8 паралельно розташованих однотипних канатів. Цілісність такої конструкції забезпечує утковий канат меншого діаметру, який переплітає основні канати за певним алгоритмом.

В першу чергу, ремінні канатні стропи є гарною альтернативою стропам великих вантажопідйомностей, виготовлених класичним способом з одного каната великого діаметру. Наприклад, типовий петльовий строп СКП вантажопідйомністю 20,0 тн. виготовляється із каната діаметром 46,5 мм. Ремінний строп такої ж вантажопідйомності виготовляється з 8 канатів діаметром 16,5 мм. Природно, такий канатний рушник має більшу гнучкість, делікатніше охоплює вантаж, не ушкоджує поверхню та кромки вантажу. Саме такими стропами підіймають бухти рулонної сталі.

Докладніша інформація про те, які канатні рушники виготовляє компанія "СКІФ ІНВЕСТ" знаходиться тут.

Чи можна зробити строп самостійно?

Володіючи певними навичками та маючи поруч необхідні матеріали й інструмент, змайструвати елементарний канатний строп можливо. Точно так же самостійно можна зробити ще багато всього корисного: сходи, бетономішалку, глиняний посуд і т.д. Однак відповідальність перед оточуючими людьми за безпеку Вашої конструкції буде лежати повністю на Вас.

Хочемо нагадати, що виготовлення стропів - вид діяльності, який контролюється Державною інспекцією з праці та певний час потрапляючий під отримання спеціального Дозвілу.


           
Час роботи ТОВ "СКІФ ІНВЕСТ" Пн-Пт 9:00 - 18:00
fb